HANDELSBETINGELSER

HANDELSBETINGELSER– GÆLDENDE FRA 18. JANUAR 2022 

Generelle oplysninger

Blueglass.dk drives af Brandheroes ApS
Etableret 2016 CVR. nr. 37380865

Strømmen 38, 8960 Randers SØ, Danmark

Telefon: +45 71 74 99 15

E-mail: hej@blueglass.dk

Betaling

På www.blueglass.dk er der disse følgende betalings muligheder:
Visa, Maestro, Mastercard, Google pay, Apple pay og shopify pay

Der vil ikke blive pålagt nogle gebyrer på betalingskortet. I takt med at betalingen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem.

Dine betalings og kort oplysninger gemmes hos Blueglass’ valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender et betalingskort på blueglass.dk, er det kun vores - Blueglass’ PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Blueglass – som får adgang til dine kort oplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og vores’ PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter www.blueglass.dk

Vi trækker først pengene fra din konto, når vi afsendt din ordre til din adresse.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

  1. Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
  2. pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

 

Hvorfor skal jeg benytte mit NemID når jeg betaler hos jer? 

Både Dankort, VISA og Mastercard har i dag en sikkerhedsløsning, som gør nethandel mere sikker både for dig som kunde, og os som forretning. Den fælles betegnelse for disse sikkerhedsløsninger er 3-D Secure. Visas køsning hedder "Visa Secure", Mastarcards løsning hedder "Mastarcard Identity Check" og Dankorts løsning hedder "Dankort Secured By Nets".

Alle danskudstedte betalingskort kan anvendes i sikkerhedsløsning, og blev i januar 2021 et krav fra EU. Du kan blive bedt om at godkende din betaling med 3-D Secure ved alle køb på internettet, uanset størrelse på beløbet du handler for. 

Læs mere på Nets' hjemmeside her: www.nets.eu/dk-da/

Klarna betaling
For at kunne tilbyde Klarnas betalingsløsninger. vil dine personlige oplysninger, i form af kontakt- og ordre oplysninger, blive videresendt til Klarna. Klarna benytter disse oplysninger til at vurdere om du er kvalificeret til at benytte Klarna betaling. Dine oplysninger bliver behandlet på lige fod med Klarnas egen fortrolighedspolitik
 

Levering

Vi tilbyder disse leverandører: GLS. 

Når du bestiller på blueglass.dk er din levering gratis ved levering i Danmark 

Den forventede leveringstid kan være varierende i belastende tidsmæssige perioder (Cyber monday, Black Friday, Jul). Du kan altid se den forventede leveringstid under "Levering" ved den valgte vare. Der vil som udgangspunkt gå mellem 2 og 5 hverdage. Hvis varen ikke er blevet leveret i enten privat regi eller i en postbox/posthus/udleveringssted vil vi råde dig til at skrive en mail til os på hej@blueglass.dk - med ordre nummer så vi kan identificere pakken. Bemærk at der kan gå op til 24 timer før du får en tilbagemelding på e-mail. Vi bestræber os dog på, at svare så hurtigt som muligt. 

Der leveres ikke til Grønland eller Færøerne, medmindre andet er aftalt med Blueglass.dk

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 31 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 31 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 31 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hej@blueglass.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Returnering kan ske via vores returportal her, hvor du automatisk får tilsendt en gratis returlabel 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for særligt store ordre.

 

Du kan returnere din pakke i op til 31 dage efter modtagelse, så længe brillerne ikke er skadet. Du må gerne tage dem ud af posen og/eller etuiet. 

Stil venligst alle spørgsmål før du køber, da alt salg er endeligt.

Har du derimod fortrudt dit køb før vi sender ordrebekræftelsen eller før vi afsender ordren, kan du skynde dig at skrive til hej@blueglass.dk

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Strømmen 38

8960, Randers SØ

Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale - skriv til os på hej@blueglass.dk 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på Blueglass.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Der er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden dårlig håndtering / adfærd.

Hvordan reklamerer jeg? 

Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte hej@blueglass.dk - Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig et returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.

Varen sendes til:

Blueglass.dk / Brandheroes ApS
Strømmen 38
8960 Randers SØ
Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du skal til at returnere en vare skal du oplyse os om hvad problemet er. Gerne så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice - hej@blueglass.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hej@blueglass.dk.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Vi videregiver alle dine informationer til DAO365 eller GLS, i forbindelse med forsendelse af din pakke. 

Personoplysningerne registreres hos Brandheroes ApS, indehaver af Blueglass.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på www.blueglass.dk er Brandheroes ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hej@blueglass.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Blueglass.dk

Strømmen 38, 8960 Randers SØ, Danmark

E-mail: hej@blueglass.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________    

Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.10.2021